Labels

Friday, May 15, 2009

BATTLE OF THE BAND


Foto : Andy Hopkin ak Baruk

9 MEI 2009-Sekolah Menengah Kebangsaan Balai Ringin telah mengadakan “battle Of The Band” bertempat di Dewan Sri Balai di sini. Pertandinngan kali ini bertemakan “Cintakan Muzik,Cintai Ilmu, Benci Rokok”. Tema ini dipilih untuk menyedarkan para pelajar betapa pentingnya menyeimbangkan ilmu dengan bakat dan sekali gus menghindarkan diri daripada menjadi perokok tegar yang semakin berleluasa di peringkat remaja. Pertandingan ini merupakan cetusan idea daripada Yang Berhormat Encik Snowdan Lawan, ADUN N.25 Balai Ringin.
Sebanyak 9 buah kumpulan telah berentap dalam pertandingan ini; The Merryment,Thursday, Apple Ice, Flying Eagle, Under-18,The Beatles, Ocean Sky,The Definite dan The Crush.Masing-masing mempunyai gaya persembahan dan bentuk tersendiri. Setiap kumpulan wajib membuat persembahan pengenalan kumpulan(intro) dan sebuah lagu dalam bahasa Inggeris atau bahasa Melayu. Rata-rata peserta yang mengikuti pertandingan ini disertai oleh pelajar asrama. Pertandingan ini juga telah dimeriahkan dengan penampilan khas daripada kumpulan Solid Group.
Tetamu kehormat pada malam itu ialah YB. Snowdan Lawan dan beliau telah diiringi oleh ketua-ketua kaum daripada kampung-kampung yang dibawah naungan ADUN N. 25. Dalam ucapan perasmian YB. Snowdan Lawan, beliau telah menegaskan kepada para pelajar betapa pentingnya ilmu pengetahuan dan gelombang pendidikan pada hari ini untuk bersaing dengan masyarakat lain. Beliau telah menyeru kepada semua pelajar agar menyeimbangkan bakat yang ada dan ilmu pengetahuan agar dapat menjadi modal insan yang mempunyai minda kelas pertama. Pada malam tersebut beliau telah menyampaikan cek bernilai RM10,000 kepada pihak sekolah. Di samping itu, beliau telah menyerahkan sumbangan kepada ketua-ketua kaum yang hadir pada malam tersebut.
Juara “Battle Of The Band” pada kali ini telah dinobatkan kepada kumpulan The Merryment. Mereka telah membawa wang pulang sebanyak RM500 besertakan dengan sebuah trofi dan sijil penyertaan. Naib juara pula disandang oleh kumpulan Thursday. Mereka telah membawa wang pulang sebanyak RM300 besertakan sebuah trofi dan sijil penyertaan. Di tempat ketiga pula telah dinobatkan kepada kumpulan Apple Ice dan juga mebawa wang sebanyak RM200 besertakan dengan sebuah trofi dan sijil penyertaan. Manakala kumpulan-kumpulan yang lain telah diberi wang sagu hati sebanyak RM50 beserta dengan sijil penyertaan.

1 comments:

Kelab Seni Fotografi & Kewartawanan said...

Syabas AJK Kelab fotografi & Kewartawanan di atas laporan yang disumbangkan utk memenuhi ruang laporan blog foto smk balai ringin kali ini. Cikgu amat berbangga dengan comitmen & usaha AJK semua. Bagi yang baru memasuki kelab, belajarlah dari rakan-rakan yang sudah berpengalaman, sebab rakan-rakan senior akan berpindah dan akan digantikan oleh para pelajar yg baru. Semoga berjaya. Selamat Hari Gawai yang tdk lama lagi akan menjelma. Gayu Guru Gerai Nyamai. Huuuuha...... dan selamat bercuit.- Guru penasihat K.foto&Kewartawanan 09'-Nelon Addi